Reklama

26. července 2011 v 21:00 | Lady Jessy ♥
Reklama je jakákoliv (ne)placená forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky mající za cíl především zvýšení prodeje. Reklama může být televizní, novinová, internetová, rozhlasová, plakátová nebo jiná.
Reklama je také známá pod moderním pojmem marketingová kampaň - tento výraz se používá, když obchodník (obecněji nabízející) využije několik komunikačních kanálů zároveň nebo jejich kombinaci. Například rozhlasová reklama může vysvětlovat televizní spot apod.
Slovo reklama vzniklo z latinského "reklamare" (znovu křičeti), což odpovídalo obchodní komunikaci v době, kdy nebyl k dispozici rozhlas, televize nebo dokonce internet. Dnešní definice reklamy, schválená Parlamentem České republiky v roce 1995, říká, že "reklamou se rozumí přesvědčovací proces, kterým jsou hledáni uživatelé zboží, služeb nebo myšlenek prostřednictvím komunikačních médií".
Příklad televizní reklamy:
Reklama se zavrtala do povědomí českých diváků jako červotoč do židle.
Příklad novinové reklamy:
Next Reality - novinová inzerce
Příklad internetové reklamy:
Propagace služeb tam, kde je zákazníci hledají
Příklad rozhlasové reklamy(často slýcháno v rádiích):
reklama Nemyslíš-Zaplatíš - obrázek se otevře do nového okna
Příklad plakátové reklamy:

Druhy reklamy

  • Internetová reklama (Bannerová reklama, Kontextová reklama, SEO optimalizace)
  • Televizní reklama
  • Tisková reklama (Inzerát, Akční leták)
  • Světelná reklama
  • Rozhlasové spoty
  • Mobilní reklama (Reklama na autech, dopravních prostředcích apod.)
  • Venkovní reklama (Plakáty, Billboardy, atypické reklamní plochy - štíty domů, ploty apod.)
  • Alternativní média (chodící reklama, City Light vitríny, reklamy vlečené letadlem, městský mobiliář - lavičky, zastávky MHD, hodiny, digitální teploměry, atd.)
  • Propagační předměty (např. trička nebo propisky s nápisem nebo logem propagované firmy atd.)

Cíle reklamy

  • tvorba silné značky
  • zvýšení poptávky
  • posílení pozice na trhu
  • zlepšování pověsti firmy - pozitivní image
  • motivace vlastních pracovníků
  • rozšíření distribuční sítě

Obrázky jsou vlastní tvorba .. =)




 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Luky Luky | Web | 26. července 2011 v 21:33 | Reagovat

Musela to byť čistá wikipedia? nemohla si tam dať niečo svoje?

2 Luky Luky | Web | 26. července 2011 v 22:11 | Reagovat

Prepáč... nevšimol som si poslednú vetu ;)
Fakt sa omlúvam :)
Obrázky sú samozrejme super :)

3 Fanta Light Fanta Light | Web | 27. července 2011 v 12:38 | Reagovat

Zkus příště ten text alespoň přeformátovat... :(

4 Fanta Light Fanta Light | 27. července 2011 v 16:45 | Reagovat

myslela jsem, abys tam neměla ty zbytečný odkazy... takto to je fakt kopírování n nejnižší úrovni. Přeformátovat.. zadat text do wordu a v textu odstarnit hypertextové odkazy (neboli lajcky řečeno, odkazy na www stránky). Vypadá o pak líp

5 Dalibor Dalibor | Web | 18. listopadu 2014 v 10:50 | Reagovat

Opravdu by to chtělo trochu více originality, takhle je to jen stejný obsah, jako jinde... Jinak váš názor na umístění reklamy v rámci městského mobiliáře? Zdá se to být efektivní, ale z pohledu občana bych to raději vypustil, spíše to pak hyzdí prostředí, ale asi to je v dnešní době nutnost.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama